רוטר
15.09.2025
רוטר
בחזרה לבית המדרש

הסיפור החסידי היומי

10
התראות
בס"ד
סיפור חסידי


לאחד היהודים שחי בתקופת הבעל שם טוב היתה בת משותקת בכל חלקי גופה.

אביה לקח אותה לרופאים רבים בנסיון למצוא מזור למחלתה אך ללא הועיל.

כשהתפרסם שמו של הבעל שם טוב כעושה פלאים ומרפא חולים בתפילתו,
הציעו לו חבריו שיסע עם בתו החולה לבעל שם טוב הקדוש , אולי יפעל לרפואתה.

סרב האב בטענה כי אינו מאמין שבדורו ישנם בעלי ניסים.

עברה תקופה בה לא חל שום שיפור במצבה הרפואי .
כאבו של האב על בתו המשותקת הלך וגדל לנוכח המחשבה כי ביתו תסיים את חייה כך.
הוא החליט כי על אף חוסר אמונתו הוא ינסה להעזר בבעל שם טוב וברכתו.
לקח עימו צרור כסף, השכיב את ביתו בעגלה ויצא למזיבוז.

לכשהגיע, מיהר לבית הבעל שם טוב ולאחר המתנה קצרה נכנס לחדר ואמר:
״אמרו לי שהינך מסוגל לרפא חולים, הבאתי לך צרור כסף , קחהו ורפא את ביתי המשותקת, היא שוכבת בחוץ בתוך עגלה״.

היה זה יום קיץ, הבעל שם טוב ישב באותה שעה ליד חלון פתוח.
לאחר ששמע את דבריו של היהודי ,לקח את צרור הכסף וזרק אותו מהחלון החוצה באומרו:
״לך לך לשלום, איני צריך את כספך״.
צרור נקרע , והכסף התפזר על הארץ.
לפתע, הבת המשותקת קמה על רגליה , ירדה מהעגלה ומיהרה לאסוף את הכסף.

אביה שיצא מבית הבעל שם טוב וראה מחזה מופלא זה, אמר לה;
בתי, שבי מהר בתוך העגלה וניסע,
הוא( הבעל שם טוב) עוד יאמר שריפא אותך.

(שמועות וסיפורים)‏

עם ישראל היקר
אנו זוכים לחיות בעידן גאולה.
אנו זוכים מידי יום לראות את ניסי ה׳ והשגחת ה׳.
נתמלא באמונה וביטחון בה׳ יתברך ובהשגחתו.
ובהודיה לה׳ יתברך על כל הטוב.

במסכת סנהדרין (צ"ד ע"א) מובא: "ביקש הקדוש ברוך הוא לעשות חזקיהו משיח וסנחריב גוג ומגוג. אמרה מידת הדין לפני הקדוש ברוך הוא: ומה דוד מלך ישראל שאמר כמה שירות ותשבחות לפניך לא עשיתו משיח, חזקיהו שעשית לו כל הניסים הללו ולא אמר שירה לפניך תעשהו משיח?!"

על פי חז"ל, המלך חזקיהו לא נתמנה למשיח בגלל שלא אמר שירה והודיה לקב"ה על מפלת סנחריב.

מצ״ב דברי נבואה מהרבי מליובביץ בענין:
מדברי הרבי מלך המשיח שליט"א בחודש טבת תשנ"א (בזמן מלחמת המפרץ 1991):

"מלך בבל אינו יכול לעשות מצור על ירושלים. ירושלים היא עירו של הקדוש ברוך הוא . . ועיר הבירה של בני ישראל .. בניו של הקדוש ברוך הוא, ומובן וגם פשוט, שמלך בבל אינו יכול לפגוע ח"ו אפילו בחומת ירושלים, ועל אחת כמה וכמה בירושלים עצמה, ובבית המקדש, ובהכרח לומר שפעולתו של מלך בבל תהיה בסופו של דבר עזר וסיוע לבני ישראל.

אלא, שבימים ההם היה העזר וסיוע באופן שבגלוי ובחיצוניות היה מצור .. אבל בימנו אלה - נעשה העניין רק באופן של טוב הנראה והנגלה לעיני בשר, ובלשון חכמינו ז"ל "בני אל תתייראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם .. הגיע זמן גאולתכם!" "

(משיחת עשרה בטבת תשנ"א)

"אני מפרסם בכל האפשרות שצריך לנסוע, (לארץ ישראל - המלקט) ואדרבה - זה המקום הכי בטוח, כיון שיש שם הר הבית ומקום המקדש, והעיקר - כיון ששם נמצאים שנים או שלושה מיליונים, כן ירבו, של בני ישראל."

(משיחה עם קונסול התיירות שסיפר על ירידה במספר הנוסעים לאה"ק)

"עליכם לפרסם שאתם נוסעים לארץ ישראל, כי ישנם יהודים שמפחדים ומפחידים אחרים אודות נסיעה לשם, יש לפרסם שנוסעים ואין ממה לחשוש. זהו המקום הבטוח ביותר כי זהו המקום של בית המקדש"

(כ' טבת תשנ"א - למשלחת שיצאה לארץ וביקשה ברכה)

"דבר הפשוט הוא, עד כדי כך שלא צריכים אפילו לעורר על כך, שלאחרי השואה - לא תקום פעמיים צרה, לא מעין דיליה ולא מקצתיה רחמנא לצלן, ואדרבה; יהי' אך טוב וחסד בטוב הנראה והנגלה, לכל יהודי ולכל בני ישראל בכל מקום שהם, ובהדגשה - טוב הנראה והנגלה!!!"

"ישנה הבטחה מיוחדת מהקדוש ברוך הוא "בני על תתייראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם" נוסף על ריבוי ההבטחות בתורה ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל" ו"עמו אנכי בצרה" ו"פדה אלקים את ישראל מכל צרותיו" וכו' וכו'

דבר ברור הוא ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל" בכל מקום בעולם שבו נמצאים יהודים, גם בחוץ לארץ.

ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש שנקראת בתורתנו הקדושה והאמיתית "ארץ אשר גו' תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה".

(מהתוועדות שבת פרשת וארא תנש"א - מוגה)

"המאורעות דימים האחרונים בהענין ד"מלכויות מתגרות זו בזו" מדגישים שנמצאים בסמיכות ממש לגאולה, כמבואר במדרשי חכמינו זכרונם לברכה שענין זה הוא מסימני הגאולה.

ובלשון המדרש "שנה שמלך המשיח נגלה בו . . מלך פרס מתגרה במלך ערבי . . וכל אומות העולם מתרעשין ומתבהלין . . ואומר להם (הקב"ה לישראל) בני אל תתייראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם הגיע זמן גאולתכם" ופשוט, שמאורות אלה לא יפגעו כלל וכלל בבני ישראל, שהם בבת עינו של הקדוש ברוך הוא, "הנוגע בכם כנוגע בבת עינו" .. כולל ובמיוחד בנוגע לבני ישראל הדרים בארצנו הקדושה, שכיון שהיא "ארץ אשר ה' אלוקיך דורש אותה (שימת-לב מיוחדת) תמיד עיני ה' אלוקיך בה (ומוסיף ומפרט) מראשית השנה ועד אחרית שנה" (מתחילתה ועד סופה בשווה) הרי היא המקום הבטוח ביותר.

ובנוגע לפעולתם של שונאי ישראל שמנסים לפגוע ח"ו - אין בהם ממש, ולא יעלה הדבר בידם, כיון ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל"."

(מהתוועדות שבת פרשת בא תשנ"א - מוגה)

שנזכה כולנו לגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש.

1 תגובותמיון לפי