רוטר
22.04.2025
רוטר
בחזרה לבית המדרש

אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה - *'חידוש' של גאולה*

10
התראות
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*

'פרשיית החודש' מתחילה בפסוק "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה".

אומר על-זה המדרש (שמו"ר טו, יא): "מִשֶּׁבָּחַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּעוֹלָמוֹ, קָבַע בּוֹ רָאשֵׁי חֳדָשִׁים וְשָׁנִים. וּכְשֶׁבָּחַר בְּיַעֲקֹב וּבָנָיו, קָבַע בּוֹ 'רֹאשׁ חֳדָשִׁים' שֶׁל גְּאֻלָּה".

ביאור הדברים:

העולם נברא בשלמות וקיבל את ה'ציון' "כִּי טוֹב" (בראשית א, ד. ועוד), אבל הוא היה 'מקובע' בהנהגת הטבע חסרת השינוי.

אחרי-זה, הגיעה *בחירת* הקדוש-ברוך-הוא *בעולם*. הבחירה הולידה בו את הכוח להתחדש ולהשתנות לגמרי, שזהו הרמז במילים "רָאשֵׁי חֳדָשִׁים" – *חידוש ראשי* ועיקרי. החיסרון בחידושים אלו הוא, שהם לא פרצו את המסגרת הכללית המוגבלת של העולם.

באה בחירת הקדוש-ברוך-הוא בבני-ישראל ("לָכֶם") הנעלית יותר והולידה מציאות חדשה שנקראת 'גאולה' ("'רֹאשׁ חֳדָשִׁים' שֶׁל גְּאֻלָּה"):

ה'גאולה' פועלת בעולם התחדשות אמיתית ("רֹאשׁ חֳדָשִׁים"), שמוציאה אותו ממקומו המוגבל ומעלה אותו ל'בלי-גבול'.

מקור: ע"פ תורת מנחם – התוועדויות תשמ"ג ח"ב ע' 1111 ואילך
1 תגובותמיון לפי