רוטר
09.10.2024
רוטר
בחזרה לבית המדרש

אור החיים היומי

00
התראות
בס"ד

אור החיים יומי
מתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה

יום טוב ומבורך. יום רביעי טו' אלול התשפ"ד

'אין ערך לתענוג המופלא להיות דבוק בה' בעולם העליון'

בסיום פרשת ביכורים נאמר 'וְהִשְׁתַּחֲוִיתָ לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלֹקיךָ, וְשָׂמַחְתָּ בְכָל הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן לְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ'. וכותב רבינו האור החיים הקדוש כהמשך לפירושו על כל פרשת הביכורים, שהכוונה להבאת המצוות לעולם העליון לעתיד לבוא. שאם האדם עשה מצוות כמצטרך, אזי יזכה להתקרב ולהשתחוות לפני הקדוש ברוך הוא בלי מסך מבדיל ביניהם, והוא התענוג המופלא ביותר.

ולכן נאמר 'ושמחת בכל הטוב אשר ה' אלוקיך נותן לך' - שהקדוש ברוך הוא נקרא 'טוב' וכפי שנאמר בפסוק 'טוב ה' לכל' וזו השמחה הכי גדולה וכוללת הכל, כאשר האדם זוכה לדביקות וקירבה להקדוש ברוך הוא בדרגה כזאת.

ומוסיף רבינו הקדוש שלכן נאמר 'אשר נותן לך'- כי אין ערך לדבר זה, וכל מה שיעשה האדם בעולם הזה, אינו ראוי למתנה כזאת. ודוקא 'לך' הוא נותן זאת, אבל לא זוכים לזה לא שרף ולא מלאך.

וזה לשון קודשו: 'ואומרו והשתחוית לפני ה'. בזה העיר רוח חיים בטובה המופלאת בעדות המופלג אשר יזכו אליו הצדיקים, והוא שתתקרב נפש הצדיק לפני אור הנערב ותשתחווה לפניו באין מסך מבדיל,אשרי נפש אדם שתגיע לגדר מופלג כזה, והוא אומרו והשתחוית לפני ה' אלהיך שם תכיר הנפש אלקיה'.*ף עד כאן לשון קודשו.

0ובפרשת יתרו כתב רבינו הקדוש: 'כי אין לך עונג בעולם כראות פני ה' בעולם הנשמות 'כי זה הוא תכלית המקווה'.

ובפרשת משפטים כתב רבינו הקדוש: 'המשפט שקצב הקדוש ברוך הוא לנשמות המשתעשעות בגן עדן הוא להגלות להם אורו יתברך וזה הוא מחייתם ושעשועם ותכלית מאווים, ולעתיד לבא יעשה ה' כן בעודם בעולם הזה, יגלה ה' אור שכינתו לכל הצדיקים ויאמרו כולם זה אלי ואנוהו בתמידות'. עד כאן לשון קודשו.

[אור החיים כי תבוא פרק כו פסוק יא. משפטים פרק כא פסוק יא. יתרו פרק כ פסוק ג]

בשורות טובות לכל בית ישראל

התענוג היומי שלי