מכרז רכבי הכנסת: ח''כים יוכלו לבחור בין רכבים של עד 350 אלף שקל - כולל סיניים
השבוע יוכרע מכרז הליסינג היוקרתי של 350 רכבים לחברי הכנסת ועובדיה. המכרז, שמשכו שלוש שנים עם אופציה להארכה, כולל קטגוריות שונות - מרכבים היברידיים ועד רכבי שטח וחשמליות. במקביל, הממשלה תאשר היום רכישת רכבים ממוגנים לשרים בעלות של 14.5 מיליון שקל
האם חברי הכנסת יבחרו במכוניות ליסינג חשמליות או יסתפקו במכונית היברידית? השבוע מגיע לשלב האחרון אחד ממכרזי הליסינג היוקרתיים בישראל: מכרז הליסינג של חברי הכנסת.
בשנת 2000 עברה הכנסת לשימוש ברכבי ליסינג - ומאז אלה מסופקים על ידי שלמה SIXT. מכרז הכנסת אינו נחשב גדול מבחינה כמותית, אבל מדובר במכרז יוקרתי - זאת מכיוון שבמסגרתו מסופקים רכבים לחברי הכנסת, עובדי הכנסת ומשמר הכנסת.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", היום (א') תובא לאישור הממשלה הצעת החלטה לרכוש רכבים ממוגנים לשרים בעלות של כ-14.5 מיליון שקל. על פי עיקרי המכרז, במסגרתו יסופקו רכבי הליסינג לכנסת בשנה הבאה, היקפו נכון ל-2023 היה 350 רכבי ליסינג. הרכבים, לפחות בחלקם, הם רכבים שהחוזה שלהם אינו כולל מגבלת קילומטרים (מדובר בעיקר ברכבי חברי הכנסת). משך המכרז הוא לשלוש שנים, כפי שהיה גם במכרזי עבר. לכנסת שמורה הזכות להארכת המכרז לתקופת התקשרות של שלוש שנים נוספות.
הרכבים שיקבלו חברי הכנסת ויתר עובדי הכנסת מחולקים למספר קטגוריות, לכל אחת תקרת מחיר מחירון רשמי של הרכב. בקטגוריה הנוגעת לרכבים שאינם מוגבלים בקילומטרים (חכ"ים) - נמצאים רכבי סדאן/האצ'בק, ג'יפונים ומרובי מושבים שמחירם עד 350 אלף שקל. קטגוריה זו כוללת גם אזכור להנעת פלאג אין הייבריד- אך לא להנעה חשמלית.
הקטגוריה השנייה היא קטגוריית מרובי הילדים - בקטגוריה זו מופיעים רכבי רמב"י (רכב למרובי ילדים) ללא סיווג תצורה (כלומר, לא מצוין האם מדובר במיניוואן או רכב כביש שטח) - כשתקרת המחיר היא 300 אלף שקל.
בקטגוריית הרכבים שיש להם מגבלת נסועה שנתית של 35 אלף קילומטר מופיעים רכבי סדאן או האצ'בק. כל הרכבים בקטגוריה זו היברידיים – ותקרת המחיר הרשמי היא 135 אלף שקל לרכב. רכבים אלה מהווים 40% מחוזה הליסינג בקבוצה. לצידם מופיעים גם רכבים שמחירם הרשמי הוא עד 185 אלף שקל. בקטגוריה זו אשר מהווה 45% מסל הרכבים שיסעו עד 35 אלף קילומטר ,בשנה ניתן להתמודד או עם רכב היברידי או עם רכב פלאג אין. בנוסף, מופיעה בסל הרכבים שמוגבלים ל-35 אלף קילומטר גם קבוצה של רכבי רמב"י (ברוכי ילדים) במחיר של עד 220 אלף שקל. רכבים אלה מהווים 15% מהקבוצה - ולא חייבים להיות היברידיים או פלאג אין היברידיים.
לצד הרכבים הללו- קיימים במתווה ההצטיידות גם רכבי איגום. כלומר, רכבים שעובדים ישתפו. קטגוריה זו כוללת מסחריות במחיר של עד 190 אלף שקל, טנדרים 4X4 במחיר של עד 300 אלף שקל, רכבי שטח קשוחים 4X4 במחיר של עד 400 אלף שקל בעלי 7 מקומות – ורכבי הסעות במחיר של עד 350 אלף שקל.
בנוסף, המכרז כולל גם קבוצות ספציפיות של רכבים חשמליים המחולקים לשתי קטגוריות: רכבים במחיר של עד 350 אלף שקל (ללא הגדרה האם מדובר ברכב כביש שטח, מכונית משפחתית, טנדר או מיניוואן) וקטגוריית חשמליות "עממיות" במחיר של עד 200 אלף שקל.
לפי מסמכים שהגישה הכנסת במענה לפניות ספקים, הכנסת תבחר עד שני ספקי ליסינג. המכרז אינו מפרט את כמויות הרכבים שימסרו לכנסת בכל קטגוריה.
המכרז יוצא לאור חודשיים בלבד לפני עליית מחירים אפשרית של רכבים חדשים בישראל, כזו שנובעת ממדיניות המיסוי שקבעה המדינה. כלומר, בינואר הקרוב מס הקנייה על רכב חשמלי צפוי לעלות, ובנוסף, לפי הערכות גם רכבי פלאג אין הייבריד יתייקרו.
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/r1o1znnywg?fbclid=IwY2xjawN1btVleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFpdUh4TVo1aTNIRk9pMVl3AR6wZVdH3xuWRyTyMjjUPGnXXXeL4huhp4I-h57C4Kc13TUVX2Ct96X9o9bvQA_aem_7P_N-s-bEY2M1JvfQyOiyA
מאזין מצלם ומשדר